Pic ile Çarpma işlemleri Nasıl Yapılır Komutlar Örnekler

Pic ile Çarpma işlemleri için kısa yollar

şimdi burada esas olarak çarpma ve bölme işlemini anlatıp asm kodları vemeyeceğim.
burda anlatılacak olan esas itibarıyle çarpma işlemi için küçük kısa yollar yada mantık yürütmedir.

1) ÇARPMA
bizim matematik bilgilerimize göre çarpma işleminde katlama olayı vardır. bildiğimiz gibi çarpma işlemi aslında toplama işleminin üstüste defalarca yapılmasıdır.
örneğin 2 ile 3 ün çarpımında;
2 sayısını 3 defa üstüste toplarız, şöyleki;
2+2+2=6

peki ne var bundda herkes biliyor, burdan nereye geleceğiz,
aslında şöyle yapıyoruz;
0+2=2
2+2=4
2+4=6

2 sayısını 3 defa topladık
ve 2X3=6 sayısına ulaştık

şimdi bunu bir programlama dilinde yaptığımızı düşünelim.

örneğin visual basic; (farketmiyor ama neyse, siz benim VB ci olmama bağışlayın artıkın)
___________________________

carpim=0
for i=1 to 3
carpim=carpim+2
next
Sonuc=> carpim=6 olacaktır.
______________________________

bu döngüyü aynen assembler da da oluşturursanız çarpımişlemini yaptınız demektir. zaten kullandığımız makineler bu yöntemle yapıyor,

ipucu verelim: decfsz ile bir değişkenin içeriğini (3 sayısı) her defasında 1 azaltalım ve her döngüde diğer değişkenin içeriğini önceki değerine 2 ekleyerek toplayalım. sonucu bulacaksınız eminim,

led ampullerinizde 000000110 görür gibiyim,
_____________________________________________
 
 

ŞİMDİ ASSEMBLER DA ÇARPMA İÇİN BİR KAÇ KISAYOL VERELİM

Assembler da çarpma için kısa yollar:

1) Assemblerda 2 ile çarpma; Elinizdeki değerin (bit olarak) en sağ basamağına 1 adet sıfır eklemek.
örneğin 3 ile 2 yi çarpmak için;
 
3(10)=11(2)

yani 10 luk tabanda 3 sayısı=>ikilik sayı sisteminde 00000011 dir.

bu 00000011 in en sağına bir sıfır ekliyoruz, ve bu basamaktan solda klanları birer basamak
sola kaydırıyoruz ve 00000110 elde ediyoruz.

yani sonuç olarak 3X2=00000110 ==>6 oluyor

hangi sayı olursa olsun bu yöntemi kullanabilirsiz.
 
2) Assemblerda 4 ile çarpma;

burada bütün anlatılacak olanlarda 2 ile çarpma yöntemi gibidir, yalnız basamak sayısı 2 ye çıkar, yani 4 ile çarpmak istediğiniz sayın en sağ basamağına 2 tane sıfır eklersiniz.

3) Assemblerda 8 ile çarpma;

burada bütün anlatılacak olanlarda 2 ve 4 ile çarpma yöntemi gibidir, burdada basamak sayısı 3 e çıkar, yani 8 ile çarpmak istediğiniz sayının en sağ basamağına 3 tane sıfır eklersiniz.

Peki sola kaydırmayı nerden yapacağız?

cevap verelim : RLF

ve bu işlem böyle devam edip gidiyor.

ama çarpma işlemi bu kadar değil

Posted in Uncategorized.

Bir cevap yazın